dijous, 26 de març del 2020

DIJOUS, 26 DE MARÇ

Bon dia,

Com  ho tenim? Molt bé tots els que seguiu fent la feina cada dia. Pensam que serà molt positiu per vosaltres aquesta manera de treballar. Feis un aprenentatge molt bo per a l'Institut.

Abans de començar volem dir-vos tres cosetes:

TREBALLS AL QUADERN. Quan es mana que la tasca s'ha de fer al quadern s'hi ha de fer. Quan és mana que es copiin les preguntes i s'escriguin les respostes s'ha de fer.

            QUIN SENTIT TÉ?
  1. Per una banda heu de seguir treballant amb el quadern i ara teniu temps per fer-ho curisament i ordenadament.
     
  2. Per altra, hem dit des de principi de curs que copiar i escriure és una manera d'aprendre ortografia, d'aprendre a fixar-se en les paraules i retenir la seva forma.
  3. Nosaltres esteim molt contents en veure com alguns i algunes estan escrivint molt bé en els seus comentaris al classroom o en les seves tasques al quadern. A principi de curs ningú ho feia, ara  n'hi ha bastants.

FOTOS ENVIADES AL CLASSROOM.
  1. Mirau de fer les fotos de pla en pla sobre el quadern. No posar la càmara inclinada. Revisau que la foto es veu bé, abans d'enviar-la.
  2. Procurau que la foto vos quedi en el sentit de la lectura. Si queda horitzontal a nosaltres ens fa molt mal llegir.
HANGOUT
En el xat de la setmana passada en Jaume Josep  mos va dir si volíem que ens apuntàssiu al vostre Hangout.
En Miquel i en Jaume no ho hem provat mai això del Hangout. I ens faria il·lusió. Per tant si voleu divendres a les 10 podríem fer un Hangout, nosaltres ho provaríem, i conversaríem una estona.
Digau coses. Vosaltres teniu la nostra adreça.


Les assignatures d'avui són les que segueixen i aquí teniu relacionades les tasques.

GRAMÀTICA
El treball amb el verbs va ser un poc costós dilluns passat. Vos heu de fixar bé, a l'hora de teclejar, i mirar com s'escriu el verb.

Respecte als que responen amb la forma mallorquina, a mi em pareix molt bé. D'alguna manera, vos heu d'assegurar que sigui correcte. No tot val.

Avui treballarem els verbs irregulars. Són aquells verbs en els quals hi ha canvis en l'arrel de la paraula. Per exemple: verb anar, i deim: jo vaig, nosaltres anam, ells van... (canvia l'arrel de la paraula)

També treballareu els temps verbals. A Internet i al llibre trobareu verbs amb totes les seves formes. Consultau on sigui per respondre millor.

Repetiu l'exercici si vos equivocau.

Heu de fer les activitats: 70,  71 i 95

Vos pos l'enllaç de l'activitat 70 http://enxaneta.info/activitats/irregulars/30/

Enviau les fotos i clicau a Feina entregada.


ORTOGRAFIA
Avui seguirem amb la r i la doble rr. Trob que són uns exercicis molt addients per fer telemàticament i que vos poden fer consolidar el tema de la r. Avui també treballarem la r final que és la que dóna més problemes.

Tornau a repassar la teoria. Després clicau a Activitats i feis els exercicis 214, 215 i 217.

Aquí vos deix l'enllaç de la teoria: http://enxaneta.info/teoria/r-rr/10

Una vegada fetes les activitats adjuntau les fotos i clicau a feina entregada.


MATEMÀTIQUES
Continuam amb tasques del tema 6. Avui farem un poc de repàs de temes anteriors. A veure si feis memòria!!


Pàgina 88 del llibre de segon trimestre. La tasca es farà al quadern. Es copien preguntes i s'escriuen també les respostes.
Heu de fer els exercicis 5, 6 i 7.

SOCIALS

Heu de acabar els treballs en grup dels espais naturals. Encara que hi ha una tasca habilitada per aquesta feina, no s'ha d'entregar per el classroom ja que ja teniu el treball compartit amb el mestre per google drive i, per tant, només heu d'anar fent la tasca.
Les presentacions estan revisades i trobareu en groc els comentaris de suggerencies, canvis a fer i errors que heu de rectificar o aspectes a millorar.
Un cop acabat la presentació, aprofitau per revisar faltes d'ortografia i acabar de retocar el treball, tant de contingut com d'aspectes visuals i estètics (posar fons, posar fotografies, col·locar els texts,..)

LECTURA

Heu de llegir dos capítols del llibre de lectura "Aventuras de «La mano negra»".
Els dos capítols a llegir avui són l'apartat 4: "El comando volante" (pàgina 49 i 50) i l'apartat 5: "La
puerta cerrada" (pàgina 52 i 53) de la segona història (EL TESORO EN EL LAGO DE LOS
CASTORES). Heu d'escriure la resposta de l'enigma al qüestionari que trobareu a classroom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada